måndag 13 september 2010

Nu är de på väg...

...inom en timme lyfter planet med mina små guldklimpar ombord... Jag ringde dem i förmiddags och önskade trevlig resa, tjatade än en gång om hur mycket jag älskar dem och att de ska ha så skönt! Jo självklart menar jag allt detta, unnar dem verkligen denna resa, den första med deras pappa, som de sett framemot så länge! Liten klump kände jag igen när jag hörde deras röster i telefonen...antagligen beror allt på att de ska va så långt borta och att jag inte kommer att se eller prata med dem så som jag brukar under deras pappavecka.

Men jag överlever! Såklart! Inte första gången i världshistorien något sånt här inträffar...

Annat elände idag då? Jo, ryggen värker utav bara f... Hela dagen, trodde bara jag var lite sov-stel imorse men det har snarare blivit värre och värre... Inget vidare att jobba på en småbarnsavdelning en sån dag...

Dessutom hade jag en akuttid hos tandläkaren idag...600 kr för några isande tandhalsar och två minituber tandkräm med hem...ajajaj, det gjorde mer ont i plånboken än i tanden, det vill jag lova.

Men jag överlever! Har haft mycket månad kvar i slutet av pengarna förr... det löser sig alltid (som min pappa brukar säga ;-) ) men helst vill jag ju lösa det på egen hand...jag som skulle börja betala tillbaka lite skulder till mina kära föräldrar...det får nog skjutas fram...igen...Tur dom är så underbara och förstående som de är!

Kom hem från jobb redan före fyra idag och i vanliga fall har jag alltid barn hemma på måndagen. Idag jättetomt, och hade hur mycket tid som helst för att göra nåt nyttigt. Bestämde mig för att bara vara... Nu ska jag lägga mig på spikmattan och strunta blankt i att känna mig sämre för att jag inte är nyttig och tränar, promenerar, stryker, städar klart eller nåt liknande...

Det kanske jag gör sen...eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar