torsdag 16 september 2010

Kroppen strejkar!

Orolig nattsömn, hade ont i kroppen hur jag än låg...vaknade tidigt och gick upp och konstaterade redan vid mitt försök att komma smidigt ur sängen att det inte skulle gå att lyfta några små gullungar idag...

Det var så länge sen jag ringde vårt sjukanmälan-företag så jag (nästan) hade glömt numret. Det var i alla fall inte längre i topp bland senast slagna nummer, vilket är ett gott tecken!

Eget konstaterande samt råd från svarande sjuksköterska var enhälligt; vila och rör dig i egen takt och smärtstilla vid behov.

Glädjande är att illamåendet försvann under kvällen igår. Vaknade istället med kurrande hungrig mage idag. Bra! Nu sitter smärtan i rygg, ben, axlar, armar, nacke, huvud, ja, t.o.m. i händerna känner jag av värken. Ska ta mig iväg till Apoteket idag, måste ner till det stora i stan, så lite frisk luft och lite sakta promenad blir det då. Hoppas det ska hjälpa! Rehabiliterar mig själv idag!

Imorgon räknar jag med att vara tillbaka på jobb igen, ska göra ALLT jag kan för att klara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar