måndag 20 september 2010

Nu är det klart!

Sällan har väl ett val engagerat så många inom alla olika områden. Det har diskuterats politik till höger och vänster (oj, lite fyndigt va?) och ovanligt öppet. Vad det beror på kan säkert andra analysera bättre än jag, men mycket tror jag beror på dels de två tydliga alternativen (Alliansen och Rödgröna) och dels sd:s framfart i landet.

Många var vi väl som var trötta idag efter att ha följt valvakan på tv och rapporterna via nätet i natt. Själv kom jag i säng vid halvett och det kändes i ögonen när klockan ringde 5.50!

Har själv sällan varit så engagerad inför ett val som i år. Inte så att jag sprungit runt och värvat röster till ena eller andra sidan, men jag har varit mer insatt än någonsin tidigare. Antagligen var det också därför jag tyckte det var ovanligt svårt att välja parti. Om jag valde rätt kan man aldrig veta, det finns starka frågor på båda sidorna som jag inte gillar, och likaså frågor som jag tycker de båda sidorna hanterar bra.

Skönt för en gångs skull är i alla fall att Landskrona uppmärksammas i medierna på ett lite mer positivt sätt...Torkild får en massa positiv uppmärksamhet och sd har minskat en massa om man jämför med andra platser i Sverige och i riksdagsvalet.

Härmed lämnar jag Val 2010 för den här gången och hoppas att det blir så bra som möjligt! Nu kan vi inte påverka mycket mer utan hoppas att de förtroendevalda gör ett bra jobb oavsett sida. Vill vi göra något mer under mandatperioden får vi engagera oss eller försöka påverka på annat vis, men vår rättighet och skyldighet att rösta är i alla fall avklarad för i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar