onsdag 15 september 2010

90...sen kändes det som det tog slut...

...skulle inte skrivit gårdagens inlägg kanske...???

Vaknade 05.20 imorse och mådde illa redan före frukost (och NÄ jag är INTE med barn!!! Den butiken är stängd!)...svårt att hitta kläder som inte gjorde mig ännu mer illamående...bh spänner, trosor spänner, jeansen spänner, linnet spänner...inget känns bra. Då skulle jag vilja ha en såndär hel mysdress-overall som man kan hitta på www.onepiece.se som jag såg en annons för idag. Tänk att få gå i en sån vuxen-sparkdräkt en hel dag, gud så skönt! haha ni måste gå in och kolla om ni inte vet vad jag menar!

Iväg till öppning av förskolan och fullrulledag som vanligt. Ryggvärk för tredje dagen av alla upprepade lyft av de små barnen...flera som inte kan gå än...undvika att lyfta är omöjligt...arbetsställningen är inte alltid den bästa...

På eftermiddagen kände jag mig mer och mer öm och dassig i kroppen - men som tur var; en behandling hos min massör/osteopat stod på programmet! Glädjande besked; magen kändes mycket bättre än nånsin. Svullnaden mycket mindre än tidigare. MYCKET mindre! Wow! Vad glad jag blev! Trots att jag låg där och mådde ganska dassigt. Bäckenet fortfarande snett och stel som tusan i nästan hela ryggen. En rejäl behandling fick jag, gick därifrån som i trans.... SÅÅÅ SKÖNT!

Kvällen borde jag tillbringat i soffa eller säng, eller ännu hellre i ett varmt bad. Istället blev det föräldramöte för andra kvällen i rad...idag i Felix klass. En värmande/tröstande kram från en god vän som läst mitt inlägg från i lördags. Båda tårögda...jag är visst lite skör fortfarande...underbart med såna vänner som man vet var dom finns! Tack - ni vet vem ni är!

På bordet ligger fortfarande högen med valpropaganda från de olika partierna. Jag har lovat mig själv att läsa varenda dugg, har lite kvar. Så nu blir det valförberedelser resten av kvällen. Ska sova fem kvart i timmen och vakna pigg, hel och utvilad. Håller jag i alla fall tummarna för. Är jag inte hel får jag stanna i sängen, men det får morgonen avgöra...

Kram till er alla trogna läsare (som uppgår till 70-100 dagligen!!! Underbart!!!)

2 kommentarer:

  1. Tack snälla Helena, den behövs idag. Kroppen helt slut, det blir en hemmadag idag... :-(

    SvaraRadera