söndag 29 augusti 2010

Frisk & kry...

...har jag varit länge nu! Underbart! Hela juli och augusti har jag varit frisk och ni anar inte hur skönt det känns! Ja, jag vet att jag inte ska säga för mycket eftersom det har ändrats fort förut, men nu är jag i alla fall glad för att det varit så bra så länge.

Mina behandlingar hos min (nästan) osteopat tror jag har hjälpt till... hoppas det!

Dock har mitt liv inte varit så sunt över sommaren - jag har helt enkelt njutit och unnat mig att äta och dricka precis det jag önskat... Men tyvärr funkar inte min kropp som jag skulle önska...sötsuget kommer som ett brev på posten så fort jag släpper på tyglarna...så "alla" de kilo jag gick ner från september och fram förra året, de är tyvärr tillbaka... jag klarar alltså inte att unna mig "lite"...tyvärr...

Så...(och eftersom jag skriver det här så känner jag mig extra motiverad/tvungen...) nu har jag dammat av LCHF-kunskaperna och böckerna igen och tänkte starta på nytt imorgon. Jag måste komma tillrätta med sötsuget jag får efter att ha ätit för mycket kolhydrater och annat sött. På jobb är det inte helt enkelt eftersom vi äter med barnen och inte kan styra själv vad det är för mat. Dessutom har vi en ny kokerska som lagar UNDERBAR mat! Men jag ska förändra det jag kan och har som mål att hitta tillbaka till samma motivation och form som förra hösten.

Så nu vet ni det...och kan kolla mig lite...dock måste man "unna" sig lite emellanåt...men det är skillnad på det och att frossa....vilket jag varit bra på i sommar... :-)

Önska mig lycka till - det gör i alla fall jag själv! Lycka till!! Tack tack!!!

2 kommentarer: