lördag 3 juli 2010

Underbara sommar!

När solen skiner och värmen kommit, då mår jag faktiskt mycket bättre! Att magen bråkat hela veckan har jag fått ta, men jag har i alla fall jobbat. Med mindre än halva barngruppen på plats och lugna sköna dagar, så har det varit lite lättare att klara både jobb och smärta. Med förstående kollegor som förstår när jag måste sätta mig ner och vila lite, eller att jag inte orkar lyfta och ta i, så går det ännu lättare.

Semestern närmar sig för flera av oss, så igår kväll hade jag och några kollegor en supermysig och dökul grillkväll nere i Borstahusen. Det blev en alldeles underbar kväll med god mat & dryck, en vacker utsikt och solnedgång, samt en massa gapflabb!!! Haha, fasen vad roligt vi hade! Absolut! :-) Jag tror jag skrattade bort det onda för hela kvällen kändes magen ganska snäll mot mig! Härligt!

I förmiddags kom barnen hem på ett par dagars visit. Vi packade direkt iväg oss till stranden och fick en lika underbar dag där! Mamma & pappa samt några kompisar gjorde oss sällskap...men det fanns såklart även en hel del andra på plats... Felix fiskade krabbor och badade om vartannat, Max badade, hoppade, kastade boll...ja alla verkade trivas helt enkelt.

Hade det inte varit för fotbolls-VM hade vi nog inte gått in än, men nu är det ju två fotbollstokiga söner jag har... Vi hann i alla fall sitta på balkongen och grilla och äta och det är ju i alla fall bättre än inget, trots att man längtar efter trädgård såna här dagar och kvällar! Som tur är har jag en elgrill som är okej på balkongen så idag kom den till användning.

Henrik är på golfturnering i Halmstad och verkar också ha det bra. Av 9 spelare låg han efter två dagars spel på 3:e plats. Han verkade också ha det bra. Imorgon kväll kommer han hit för att tillbringa ett par dagar här med oss. Självklart vill jag ha alla tre favoritkillar här på måndag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar