tisdag 6 juli 2010

Så blev jag ett år äldre...

Min 39:e födelsedag var alldeles alldeles underbar!
Tisses, tassel på pojkarnas rum redan kvällen före och på morgonen blev jag väckt av vacker sång och frukost på sängen!
Till min stora glädje så hade min önskelista gett resultat :-)
Av Henrik fick jag Presentkort på ansiktsbehandling + på min favoritaffär i Simrishamn!
Pojkarna gav mig ett önskat ceriserosa linne samt den här boken! Perfekt!
Av mamma & pappa fick jag Målarkursen som började igår, världens bästa present! (Bland många andra såklart, men den är en höjdare!)

Medan jag var och målade tog Henrik hand om hem, barn och badandet, han är en klippa! Max & Felix städade och fixade lite för att hjälpa mig inför eftermiddagens kalas.
Eftersom vädret var alldeles underbart så blev tårtkalaset flyttat ut till gröningen. En supermysig plats för picknick!
Filtar, bänkar, skugga under träden, stora lekytor, jordgubbstårta och mina nära och kära...

Kan det bli bättre???

Kusin Melker ser upp till Max.


Alla bänkade för fika!

Även på eftermiddagen fick jag en massa fina presenter och blommor!
Nu har jag en rejäl utmaning med två olika orkidéer i köksfönstret...
Det fina fatet med ljuslyktorna hade Henrik med sig från sina goa föräldrar!
Och av Tina m familj fick jag det efterlängtade våningsfatet och fina blommor.


På fatet låg en sten med ett av mina favorituttryck
"Fånga ögonblicket"
Passade perfekt denna dag, då jag verkligen njöt av varje ögonblick!
Av en annan gammal god vän fick jag detta fina hjärta i en riktig överraskningspresent!
Tack snälla!
Och av min allra goaste Melker fick jag denna fina kylskåpsmagnet!
För honom (och några till...) är min kramavdelning ALLTID öppen!

TACK ALLA
som var med och bidrog till att jag fick en alldeles underbar födelsedag!
Nu har jag ett helt år på mig att njuta av att vara 39...
Som en extra bonus fick jag idag med posten, en alldeles ljuvlig liten ängel som en f.d. kollega gjort till mig. Fotot blev sådär, men ville i alla fall visa den direkt. Den fick direkt plats på min kedja tillsammans med mitt HOPE-hänge som också är köpt till förmån för barncancerfonden.
Hälften av försäljningspriset skänker hon dessutom till cancerforskningen!
Vill ni ser mer av Maries smycken kan ni göra det på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar