onsdag 14 juli 2010

SEMESTER!!!

För att citera min älskade Henrik som tycker att jag klarat mig utan dator flera dagar, och dessutom kommenterade jag att mina besök av andra på bloggen minskar under semesterveckorna:

"Det är ju skönt att människor har något annat för sig - det hedrar dem!"


Som ni förstår har jag och Henrik väldigt olika förhållande till datorer... Nog om det :-)

Min semester har börjat alldeles alldeles perfekt:

Helgen började med sol, bad och kultur. Winnerbäck-konserten på Citadellet i lördags var kanon, vädret likaså och vi njöt av både picknick och musik!
Söndagen fortsatte i samma anda då vi besökte Marsvinsholms slott och dess utomhusteater. Ystad stående teatersällskap spelade "Markurells i Wadköping" och det gjorde de bra, trots stekande sol och hetta!

Under dagarna som gått därefter har Henrik och jag besökt en massa olika stränder här nere på Österlen. Måndagen cyklade vi omkring och besökte den ena mysiga badplatsen efter den andra. Stannade i Brantevik och åt en sillamacka, cyklade vidare och det blev en hel del dopp. Enligt experten vid min sida var vindarna rätt och därför acceptabel temperatur i vattnet. Skulle gissa på 20 grader åtminstone. Ryktet säger att det i helgen endast var 11-12 grader här...Östersjön kan spela oss ett spratt då det kalla havsvattnet blåser inåt. Alltså ska vi här hoppas på frånlandsvindar!

Idag fortsatte vår kulturella semester. Vi ställde klockan och gick upp tidigt för att besöka "Frukostmötet" nere i hamnen i Simrishamn. Ett trevligt arrangemang med frukost och föreläsning i samma paket. Idag var det fotografen och filmaren Mattias Klum som pratade och det var mycket väl värt ett besök. Har ni vägarna förbi här i sommar så kolla gärna upp programmet, det var en trevlig idé! Kanske något för Borstahusen att ta efter???

Efter ett tidigt strandbesök (idag dock lite kallare, ca 18 grader frisk, och massor av enträgna rapsbaggar) så begav jag mig till Hotell Sveas Spa för en ansiktbehandling. Min födelsedagspresent av Henrik förra veckan. Han har verkligen tänkt på allt. Allt för att jag ska vara avslappnad och på gott humör denna vecka :-)

Kameran har jag packat ner men tyvärr har den legat kvar i väskan när vi gett oss av på våra turer så några bilder har jag inte att leverera. Kanske senare.

Önskar er alla som läser en underbar sommar!!! Oavsett om ni har semester eller ej. Njut av värmen och solen, ni minns väl hur vi frös i vintras....????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar