fredag 16 juli 2010

...fortsättning...

...onsdagkvällen fortsatte med fler kulturella upplevelser, nämligen "Jazz under stjärnorna" i Brantevik. Cykeltur dit med picknicken packad, Henriks föräldrar anslöt och det var en underbart vacker kväll på Idrottsplatsen i Brantevik. Viktoria Tolstoy var huvudnumret, emellanåt ackompanjerad av Nisse Landgren, som även stod som arrangör tillsammans med sin fru Beatrice Järås, samt Branteviks IF.

På hemvägen cyklade vi inom Branterögen och drack nåt värmande och lyssnade på ett lokalt Jazzband som spelade. Jazz har väl aldrig varit min absoluta favorit men ganska soft och skönt som lite bakgrundsmusik.

Igår vaknade jag redan strax efter kl.6 och kände mig utvilad. Chockade både kroppen och Henrik genom att snöra på mig skorna och tog en timmespromenad i morgonstunden. Ljuvlig morgon! Därefter blev det frukostfix innan mamma & pappa kom och hälsade på. Hade en heldag med dem med fika, promenad i stan m lite shopping, Medelhavsbuffé på Börje Ohlssons skafferi, innan vi packade ihop och åkte till Vårhallarna på eftermiddagen. Kaffe och kaka och ett svalkande dopp stod på programmet. Kaffe & kakan gick ner enligt planerna, men doppet var inte svalkande utan isande... Då hade plötsligt vindarna vänt och det sen tidigare sköna badvattnet hade drastiskt ändrat temperatur. Jag var varm och desperat efter ett bad så jag slängde mig i direkt, men kunde inte komma upp fort nog... Jisses vad det isade i hela kroppen. Jag mer eller mindre förbjöd de andra att bada (vilket de konstigt nog rättade sig efter...) men när Henrik kände med fötterna så gissade han på mellan 12-15 grader. Hua!!! Men JAG badade i alla fall...

Idag verkar vinden rättat till sig igen så det blir förhoppningsvis skönare. Henrik är nu ute på golfbanan en stund, jag tänkte kanske måla lite på de tavlor jag började på igårkväll på balkongen. Sen blir det ännu en härlig lugn dag, innan vi ska på lite fest till Henriks kompisar ikväll.

Imorgon blir det att packa och åka hemåt till barnen! Längtar väldigt efter dem nu! Karnevalen är ju i full gång men för vår del blir det bara imorgon lördag som den hinns med. Kanske lagom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar