söndag 6 juni 2010

Vart tog denna vecka vägen???

Tycker det bara känns som ett par dagar sen då jag skrev förra inlägget med rubriken Äntligen måndag... Imorgon är det måndag igen men denna gång inte äntligen, av den anledningen att det då är dags för mina älskade pojkar att lämna detta hemmet för sitt andra hem.... En vanlig rutin men det blir alltid lika konstigt efteråt. Jag kan sitta på kvällen och inbilla mig att de ligger och sover på sina rum, men kommer på att de inte ens är här. Efter jobb ibland får jag riktigt tänka efter om jag ska till fritids och hämta Felix eller ej... Om det känns så för OSS vuxna, tänk då vad vi utsätter barnen för...oj! Det är inte lätt att veta vad som är bäst för dem, men så länge de visar tydligt att de vill bo och vara hos sina båda föräldrar så får det vara det som tolkas som det bästa!

Veckan som gick var fullproppad av både aktiviteter och tråkig hälsa. Både Felix klass och min avdelning hade familjekväll med picknick, så onsdag och torsdag kväll gick åt till det. Tisdagkvällen var BoISkväll hemma hos pappa och det blev så att Felix passade på att sova där eftersom det ändå var morfarmorgon på onsdagen. Mysigt!
Det har varit kompisar med Felix hem både onsdag och fredag, båda dagarna kompisar som aldrig tidigare varit här, det är mysigt. Även om jag låg i soffan och vilade min mage, så är det så härligt att höra deras samtal och diskussioner från rummet. Också spännade att höra och se hur Felix är olika tillsammans med olika kompisar. Hur som helst så var det väldigt lugnt och sansat och det är bara kul att de har kompisar som vill vara här!!!

I helgen har det varit fotbollsmatcher för båda pojkarna med lite varierat resultat. Förlust för Max men vinst för Felix. Båda kämpade på och gjorde så gott de kunde, såklart! Vädret har ju varit alldeles underbart så trots att jag inte mått så bra så har det varit kanon att sitta på en filt i solen och kolla på fotboll.

Henrik kom hit efter jobb igår, lagom till kvarterets gårdsfest. Det var brännboll, grillning och trevligt. Väldigt lugnt för vår del, men när vi släckte lampan här hemma höll festen på för fullt. Ett trevligt initiativ av de som arrangerade det hela, men för oss var det första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar