måndag 31 maj 2010

Äntligen måndag!

Äntligen måndag och det innebär denna vecka att barnen kommer hem!!! Äntligen också tillbaka på jobb och direkt efteråt var det dags att cykla och hämta Felix på fritids. Hem till ett par snabba mackor innan hans träning...MEN...han slocknade i soffan och det var ett enkelt beslut att hoppa över träningen idag. Egentligen tyckte jag också att det var skönast så eftersom vi inte träffats på en vecka.

Vi gjorde något ovanligt för att va en måndag...vi struntade i matlagningen och körde till Mc Donalds istället. Felix njöt verkligen och åt som en häst! Sen blev klockan mycket och det var bara hem i duschen och sen i säng. Efter en mysig em/kväll så var det lätt att gå med på att han fick sova i min säng. 140 cm säng är perfekt, tillräckligt stor för två, men inte för bred för en...alltså perfekt! Felix var verkligen på ett underbart humör och jag är så glad att ha honom hemma igen!!!

Imorgon kommer Max hem efter skolan och sen är allt som det ska vara. Jag ska på ett nytt besök hos Massageterapeuten så då har pojkarna lovat att ta hand om varandra. Det är så skönt att de ställer upp och hjälper mig på såna sätt. Max är ansvarsfull och redig när det gäller att hämta och passa Felix. Att de sen kan va som hund & katt emellanåt är väl vanligt syskon emellan men när de är ensamma verkar det gå bra.

Helgen som gick var lugn och mysig. Jag blev bättre och bättre och sent i fredagskväll kom Henrik hit. I lördags träffade han lite golfkompisar och jag passade på att träffa "bästisen". Alltid lika mysigt att tillbringa tid med sina bästa bästa vänner!
Igår var det en rejäl sovmorgon och sen cyklade vi till mamma & pappa och firade Mors dag. Min syster med sin familj och svärmor var också där så det blev en trevlig eftermiddag och kväll, innan vi cyklade hemåt i regnet igen.

De allra bästa söndagarna är de då Henrik är ledig även på måndagen, vilket gör att han stannar ända till måndagen, som idag. Söndagskvällar är sköna att ha tillsammans, jag avskyr att skiljas åt på söndagen...

Som vanligt är jag superlycklig och vi är helt överens! Lycka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar