söndag 6 juni 2010

Följetongen om min mage...

...fortsätter....

De senaste veckorna har verkligen inte varit något kul i det avseendet. Den senaste veckan har jag haft ont alla dagar utom i onsdags. För både barnens, jobbets och min egen skull har jag försökt härda ut och klara mig igenom dagarna med smärtstillande, men i fredags började det bli outhärdligt. Får lägga till mer och mer mediciner och det känns inte helt bra att göra på egen hand. I fredags eftermiddag när jag kom hem hade jag så pass ont att jag tänkte att jag hade åkt in akut om det inte varit en fredag.... Erfarenheten har ju lärt mig att det inte händer mycket över helgen på sjukhuset ändå och då valde jag att gå på halvfart hemma med mina barn istället.

Pojkarna är fantastiska på att vara omtänksamma och förstående, låter mig vila när jag behöver det, hjälper till lite extra här hemma när jag ber dem och står ut med en tråkig mamma när jag har ont. Det enda jag inte vågar göra när de är hemma är att ta de starka smärttabletterna som däckar mig. Vågar inte riskera att sova så hårt att jag inte hör dem på natten om de behöver mig. Men fortsätter det såhär imorgon kan jag nog inte låta bli...

Har en vecka kvar tills jag ska till Magnetröntgen, men en vecka känns länge med tanke på hur det varit nu. De blir bara bra en eller ett par dagar mellan varven så det måste va något mer som behöver göras. Så nu har jag lovat mig själv (och mamma :-) ) att kontakta sjukhuset i Lund imorgon måndag. Om inte annat så per telefon för att informera dem om hur dålig jag varit på sistone. Jag vill verkligen inte ha en till sommar med magproblem, det har jag fått nog av! Samtidigt har jag för länge sen ställt in mig på att få dras med detta, kanske för alltid! Men läkarkontakt måste jag i alla fall ta! Så får vi se vad som blir fortsättningen på följetongen....

Snälla! Håll tummarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar