torsdag 24 juni 2010

TREVLIG MIDSOMMAR (eller: Det börjar kännas som semester...)

24 juni! En vänlig mamma på jobb påminde oss idag om att det just idag är 6 månader till julafton! Det var väl bra att veta såhär dagen innan midsommarafton! :-)

På jobb är det lite semesterstämning redan, även om jag ska jobba två veckor till. Många barn har redan gått på semester så denna veckan har vi haft ca halva gruppen. Ganska skönt för både oss och barnen att det trappas ner lite så, det blir lite lugnare och vädret gör ju också att allt blir så lättsamt!

Igår hade vi midsommarfest med barnen på jobb. Traditionsenlig dans kring midsommarstången, midsommarmat och jordgubbar till efterrätt! Mina egna barn har varit hemma själv tisdag och onsdag, men cyklade hem till mormor och morfar vid lunch igår. Dom är verkligen jätteduktiga på att fixa och dona själv, trots att deras stränga mamma lägger en lapp på köksbordet på morgonen med allt de ska göra hemma under dagen. Men så blir det också gjort! Toppen!

Idag var det Felix sista dag på fritids, på måndag börjar de semester med sin pappa. Max har varit på stranden med en kompis och allt påminner mig om hur stora de börjar bli...(på tal om förra inlägget om min ålder...suck...)
Nu ska jag njuta av att fira hela midsommarhelgen med mina goa barn, min älskade Henrik och mina goa bästa vänner sedan 36 år tillbaka. Det ska bli jättekul!
Sen kommer barnen att vara hos sin pappa i stort sett i tre veckor, förutom några dagar kring nästa helg då de kommer hit. Kommer att bli lång tid utan varandra men vi kan säkert ordna till en liten bonusträff om längtan blir för stor.
Under tiden ska jag varva ner och ställa in mig på semester...även om jag kommer att sakna barnen så blir det en sorts avkoppling för mig att bara ha mina egna tider att hålla reda på. Min sista jobbvecka ska jag dessutom bara jobba 4 dagar och 5 timmar per dag. På förmiddagarna ska jag gå på målarkurs och förhoppningsvis lära mig massor!!! Eller i alla fall hoppas jag få mycket gjort! Längtar efter målningen och hoppas inspirationen flödar då!

Visst ska det bli skönt med fyra veckors semester, men under de förutsättningar som råder på jobb just nu, med fint väder och små barngrupper, så känns det helt okej att jobba också :-) Idag har många föräldrar kommenterat lite avundsjukt hur bra jobb vi har när solen skiner.
Jag kan bara hålla med!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön och trevlig midsommar!
Henrik är på väg hit och här hemma är både Gubbröran och Sillatårtan klara!
Mmmums!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar