söndag 27 juni 2010

Midsommar i Havsbaden

Söndagkväll och midsommarhelgen är till ända... En helg som varit alldeles alldeles perfekt! Jag, Henrik, Max och Felix har tillbringat fredag, lördag, söndag hos våra goda vänner i Havsbaden/Ängelholm. Tillsammans med mina barndomsvänner M och N och deras familjer, hade vi först en helt fantastisk midsommarafton. Det blev ringdans och fika till dragspelsmusik, bad i havet, midsommarbuffé med massa god mat och dricka, sol, skratt och lek till en bra bit efter midnatt. Mer svenskt än så kunde det knappast bli, när vi dessutom fick alldeles strålande väder så var ju alla självklart nöjda och glada!

Igår var det dags för oss att va barnvakter till värdfamiljens barn, två pojkar 7 och 11 år gamla. Från lunchtid igår till ikväll har vi varit "4-barnsfamilj" och det gick jättebra! Det blev ännu mer bad och sol, god mat och ännu mer lek, innan alla stupade i säng (eller soffan) sent igår. Samma aktiviteter fortsatte idag, även om Henrik begav sig hemåt redan i förmiddags. Alla verkade nöjda med helgen och eftersom jag och M & N växt upp ihop är det jättekul att se alla våra barn ha så kul tillsammans. Hoppas det fortsätter så!

Här kommer lite bilder:
Felix surfar på höga vågor

Henrik & jag fotograferades av en 7-årig mästerfotograf

Kärlek på stranden...

Vad är en midsommar utan jordgubbar???
Efter två sena nätter, massor med lek och bus, tyckte Felix det var skönt att relaxa i poolen :-)
Tack alla inblandade för en helt underbar helg!
Att vara barnvakt i ett hus ett stenkast från havet och dessutom få helpension, det känns inte så jobbigt ;-)
Imorgon är det vardag och tillbaka till verkligheten igen, men för mina barn börjar semestern med deras pappa.
Snacka om att ha prickat in bra väder....
Själv lär jag nog ta en tur till stranden efter jobb!

1 kommentar:

  1. Åh ni har varit i min hemstad så kul. Jag saknar verkligen stranden och havsbaden här i LA...Kärlek i sanden hihi vilket skratt jag fick. Vi har en exakt likadan bild från öknen på Grancanaria ....vi är inte så unika trots allt :)))
    Kramkram

    SvaraRadera