tisdag 22 juni 2010

Önskelista

SÅ HÄR ÄR DET:
Min födelsedag närmar sig med stormsteg... Hur jag ska förhålla mig till det har jag ännu inte bestämt mig för... Att bli äldre är väl lite tudelat... Så länge man blir äldre och klokare så är det väl helt okej... Men att bli äldre och med det rynkig, gråhårig, glömsk och skruttig...det känns inte lika lockande... Men det är ju innehållet som räknas, eller hur? De grå håren, den hängiga magen med bristningar och ärr, och de små (?) rynkorna runt ögonen kan väl kvitta, om jag bara hade fått ha ett friskt och sunt inre...emellanåt känns kroppen som den är betydligt äldre än de 39 år som den faktiskt är om 13 dagar... Att kroppen ser ut som den gör finns det de som tycker jag får skylla mig själv för...och visst, allt jag har ätit har jag själv stoppat i munnen...men visst finns det en del gener också som man inte alltid kan påverka... Att hälsan bråkat med mig under flera år påverkar såklart också...låter kanske som en dålig ursäkt men nej, det är faktiskt sant...jag har kommit igång med träning flera gånger och tyckt det varit riktigt kul....men så blir jag sjuk och måste göra uppehåll...sen är det svårt att komma igång igen...måste hinna bli frisk innan jag tränar...innan jag hinner träna så blir jag sjuk.... snacka om ond cirkel... SÅ ÄR DET!


Men tillbaka till ämnet i rubriken... Jag har precis som ett barn, alltid varit löjligt förtjust i presenter! Jag älskar att få presenter men även att GE. Men nu handlar det om MIN födelsedag och jag har en låååång önskelista... Däremot insåg jag att min gästlista och önskelista synkar dåligt...kanske kan det bero på att jag inte bjudit till kalas... ;-)


MEN NI SOM VET MED ER ATT NI BRUKAR FIRA MIN FÖDELSEDAG ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA PÅ EN KALASGOD TÅRTA KL.15 PÅ MIN FÖDELSEDAG!
(Bara ni meddelar mig innan så jag vet hur stor tårta jag ska baka!)


På min önskelista finns i alla fall bland annat det här:


* Våningsfat som t.ex. det på bilden ovan. Detta kommer från IKEA men det finns i massa olika andra varianter. Det är naturligtvis ingen livsnödvändig pryl men jag tycker det är stiligt och skulle kunna va en liten piffig detalj ibland :-) Lite piff är ju vad detta hem behöver...
* En bärbar grill - detta har jag kommit på nyligen. Viktigt att grillen har ett lock man kan fästa så att man kan bära med sig grillen smidigt och ta den med på små utflykter... På balkongen får jag använda min elgrill, men förlängningssladden räcker inte om jag t.ex. vill grilla på stranden...
Finns i olika utförande, den nedan har jag hittat på Biltema.

Finns även i klotvariant, men har inte koll på om locket sitter fast...Bilden hittade jag på nätet...


* Som jag tidigare skrivit om så är mitt vardagsrum i behov av piff... Nya gardiner i en klar färg skulle va trevligt, samt matchande kuddöverdrag till soffan... Fler tavellister i ek behövs också samt lite nya fräscha krukväxter...
* Sen skulle det vara helt okej med lite vardagslyx, såsom en ansiktsbehandling, en storstädning av lägenheten, fönsterputs, en god middag, eller i alla fall ett nytt stekjärn...
MEN: Vad är alla presenter värda om man inte får vara frisk nog att njuta av dem? Eller vad är de värda om jag skulle sitta här ensam och titta på dem? Nä, självklart är min högsta önskan att bli frisk (eller i alla fall inte sjukare...)!
Att dessutom ha mina två underbara pojkar hos mig och att få vara tillsammans med den allra bästa Henrik, är allt jag kan önska mig!!!
(Men någon liiiiten present kan ju också va kul såklart ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar