torsdag 20 maj 2010

Världens bästa jobb!

När solen skiner, värmen kommer på riktigt, det är Förskolans dag och alla är glada...då är jag säker på att JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!! Trollmaskerad var det idag och många av barnen var fantastiskt kreativt utklädda. För min del fick häxklänningen från Halloween förvandlas till trollklänning, med Djävulssvansen som trollsvans. Allt blev jättebra och vi var ute i ett sträck från kl.10 tills förskolan stängde kl.17.30, bara med undantag för de barn (och jag) som var inne och sov middag (även vid vilostunden har jag världens bästa jobb! Eller ska jag kalla det löneförmån...).

En underbar dag alltså!!!

Men för mina egna pojkars skull så längtar jag faktiskt till sommarlovet... Unnar Felix att också få vara uppe och njuta av de ljusa kvällarna. Tyvärr är han så morgontrött att han behöver lägga sig senast åtta på vardagkvällarna, men ikväll var det svårt. Just nu ligger han i min säng och har jag tur har han precis somnat...Får ställa in mig på en trött kille imorgon bitti...skönt att det är helg för honom sen!

Ikväll blev det premiär på balkongen när vi åt middag. Härligt, men visst hade det varit ännu bättre på bottenplan så vi kunde rört oss lite mer...och grillat...mmm...

Fick ett gott besked idag när jag pratade i telefon med en av mina doktorer. En av mina mediciner som jag dragits med under lång tid, ska vi prova att halvera. Det känns skönt och som ett steg i rätt riktning. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar