lördag 15 maj 2010

som en uppsvälld ballong...

...känns min mage så fort jag ätit...när jag vaknar på morgonen känns den helt okej, men sen blir det värre och värre framåt dagen. Igår kväll kunde jag knappt ens ha ett linne som satt åt, eftersom det gjorde ont.

Fick i alla fall pluggat lite igår när Henrik var på match. Sen blev det en slappekväll i soffan. Börjar känna av i ryggen att jag varit för mycket stilla på sistone + att gallsmärtan även sitter i ryggen. Dessutom brukar den bli öm efter flera nätter i Henriks säng...även kallad "hängmattan" ;-)

Idag är det regntunga skyar och inte alls lockande att vistas ute. Henrik är iväg och spelar och under tiden fick jag i uppdrag att bestämma vad som ska handlas och ätas idag. Tyvärr blir jag sällan inspirerad till det när jag inte mår så bra...vill ha mat men har ingen aptit och när jag dessutom vet att jag får ont när jag ätit känns det inte ens kul att planera att äta...

Blir inte magen bättre imorgon får jag nog uppsöka min doktor...inget kul men kanske ett måste...fick i alla fall besked av "min" sköterska att de beställt en ny MRCP (magnetkameraundersökning) så det ska i alla fall va på gång...

Ha det bra i regnet! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar