tisdag 11 maj 2010

Kroppens mysterier...hos en STOLT mamma!

Igår var jag på mitt andra besök hos Massageterapeuten (som även läser till Osteopat). En hel timme tog det den här gången och det var en intressant upplevelse! Jag valde att gå dit trots att jag hade ont i magen, men när jag gick därifrån kände jag mig mycket bättre. Om det hade något samband vet jag inte, men lite andra samband fick jag ny kunskap om.

Bl.a. att mina fula hemska åderbråck på mitt vänsterben kunde bero på ett snett bäcken...

Eller att min "bula" mellan rygg- och nackkotorna kan bero på mitt stora stora räliga ärr på magen....

Visst låter det intressant...? Jag blir själv väldigt fascinerad av sån här kunskap. Jag är väldigt starkt övertygad om kopplingen mellan kropp och själ, hur olika saker i kroppen hänger ihop osv...men när man får sådana här konkreta exempel är det extra spännande.

Nu har jag bokat en ny tid om två veckor och köpt 5 behandlingar redan. Ingår i kommunens friskvårdssubventioner så det känns kanon. Efter allt strul genom åren, med både värk och magen så är jag beredd att prova allt. Tänk om det helt plötsligt är något som kan göra en liten liten skillnad...eller varför inte en stor???

Idag har i alla fall magen varit bättre kompis med mig. Dessutom var vi ikväll på utvecklingssamtal för Max med hans lärare. Spännande eftersom vi skulle få reda på resultaten av de Nationella proven som de jobbat med länge i vår.

Gissa om man blir STOLT!!! MYCKET GODA resultat i samtliga prov. Flera med alla rätt, något med ett fel...samt en massa goda omdömen från alla lärare. Inget snack om att det är en kille som har lätt för att lära sig saker! Dessutom tar han stort ansvar för skolarbetet, läxor osv...

OJ VAD JAG ÄR GLAD FÖR ATT JAG HAR SÅ DUKTIGA BARN :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar