söndag 9 maj 2010

Härlig helg med barn, kärlek och goda vänner!

Veckan började ju inte så kul eftersom jag och Felix var sjuka, men vi vände på det och sa istället att vi hade fått mycket mystid tillsammans. Dessutom har jag varit duktig med vad jag ätit denna veckan och bl.a. kunde en lunch se ut såhär:
Felix fick hem lite skolböcker efter andra dagen hemma. Då började han också bli frisk och han längtade till skolan och kastade sig över skolarbetet. Skönt att han klarar skolan bra precis som storebror.
Efter att ha jobbat och mått bra torsdag och fredag kom en helg väldigt snabbt... Hemmamys i fredagskväll med barnen, följdes av fotbollslördag. Jag var med Felix i Glumslöv där tre matcher spelades, medan Max var på hemmaplan och spelade en. Resultaten denna helg pratar vi inte så mycket om, men det var kanon kämpainsatser i kylslagen s.k. vår!
På hemvägen skulle jag och Felix komma på kvällens meny, då Henrik också skulle komma hit. Felix har en inneboende gourmet i sig och valde att vi efter pasta med tonfisksås skulle ha ostbricka. Och inte bara ICA eller Konsum-ost utan från delikatessbutiken Smakfullt! Där gick han in och talade om att han skulle ha osten Gruyere, för den gillar han! Övriga finsmakare i butiken blev mäkta imponerade att en 7-åring har sådana krav...så de lyckades sälja på honom Kungens favoritost också. Så efter middagen var det han som dukade upp och visst ser det smaskigt ut?
I morse tog jag och Henrik en rejäl sovmorgon, följt av frukost och en promenad. Redan hemma började jag få lite ont i min mage igen, men försökte glömma det... På eftermiddagen skulle vi ÄNTLIGEN träffa våra goda goda vänner i Åkarp som vi inte sett på över ett år. Av olika anledningar har vi fått ställa in flera planerade träffar, så när magen började ömma gjorde jag allt för att förtränga det. Vi fick en supergo och mysig eftermiddag tillsammans och jag är så GLAD att ha sådana vänner! Vänner som man vet och känner att de finns där, även om det hinner gå år utan att vi ses. Nu är målet att INTE låta det gå så lång tid tills nästa gång!!!
Magen känns sådär, men nu ska det bli en skön natts sömn också hoppas jag att jag lyckas trolla bort det med lite smärtlindring.
Imorgon väntar en ny härlig vecka!!!
Kram på er alla!


3 kommentarer:

  1. Vilken son du har, absolut en av mina favoritostar. Jag skulle kunna leva på ost tror jag...Kram My

    SvaraRadera
  2. Då är LCHF perfekt! Hoppas du hittar lite länkar, annars får du fråga mig igen :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för en mysig söndag! Hoppas magen känns bättre! Kram Helena

    SvaraRadera