måndag 3 maj 2010

Kropp i obalans

En hel vecka med huvudvärk till och från, stel nacke och ömmande rygg. Min akuta behandling hos massageterapeuten i onsdags hjälpte kortvarigt...

Har tillbringat helgen hos Henrik och verkligen tagit det lugnt. Körde bil dit och hem för första gången på ett halvår. Det gick bra, men idag funderade jag verkligen om man kan få träningsvärk i axlarna av att köra bil??? Är konstigt öm i båda sidorna och det känns värre när jag håller upp armarna framåt som när man håller i ratten. Hahaha det låter helt sjukt eller hur? Men ärligt talat har jag knappt kört bil annat än inne i stan det senaste halvåret...kan det bli så då??? Hemresan igår tog lång tid eftersom jag stannade för små shoppingpauser lite här och var.

Strömavbrott här på kvällen vilket gjorde att min planerade tvättkväll istället blev en trevlig kväll hos mamma & pappa. Men när jag kom hem började det köra runt i magen på ett inte så kul vis...mådde illa och sprang på toa flera gånger i gårkväll och i natt. Till följd av detta sov jag uselt och huvudvärken kom igen som ett brev på posten... Inte mycket att göra än att ringa och sjukanmäla mig idag eftersom jag inte visste om min mage smittades... Somnade sen om i tre timmar (!!) utan toabesök så det är nog på bättringsvägen.

Har till följd av allt detta rannsakat mig själv (IGEN!!!) och kommit fram till:

1) Måste återgå till striktare LCHF-kost, min kropp tillåter och tåler inte undantag...
2) Boka tid hos Massageterapeuten för mer regelbundna behandlingar
3) Komma igång med träningen igen, även om jag varit lite bättre på att promenera än att träna på sistone. Igår köpte jag t.o.m. ett par nya gympaskor avsedda för walking/löpning.
4) Måla oftare! Detta mår jag så himla bra av!
5) Försöka åtgärda senaste tidens dåliga nattsömn (vilket nog blir bättre med punkt 1-3)

SÅ nu är det på pränt och ni är många som kan ha koll på mig! Men måste erkänna att det är trist att ha en kropp som inte tål en massa godsaker som jag älskar!!! Orättvist :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar