fredag 28 maj 2010

En stolt mamma - IGEN!

Äldsta sonen tog idag hem delad förstaplats i Höjdhopp. Tävlingen det gällde var Kommunmästerskapen i friidrott för åk 4-6. Han var Västervångskolans representant från åk 5 och slutade på 1,30. Försök gjordes på 1,35 men alla tre som försökte rev och därför blev det en delad förstaplats. Duktigt Max!!! Extra bra att hålla humöret och värmen uppe efter en regnig förmiddag!!!

Nu är det två veckor kvar till skolavslutningen och jag tror att pojkarnas kläder är klara och fixade. Deras pappa har assisterat med den mesta shoppingen men nu har Max fixat det sista. Han blev verkligen supernöjd, glad och tacksam när han fick en ursnygg skjorta från Olofsson och ett par nya Sneakers från Team Sportia. Eftersom han är van vid att ha en "fattig mamma" så tror jag han uppskattade det extra mycket, eftersom det kanske var lite annat än det han brukar få...men det är ju bara skolavslutning en gång om året... Det glädjer i alla fall ett mamma-hjärta när han tackar och kramar och visar sin tacksamhet som han gör. Kanske finns det en positiv sak med att inte kunna få allt man pekar på och önskar...det har kanske gjort att barnen uppskattar det lilla extra, lite extra mycket när det väl blir av... Så är jag säker på att det är!

Men VISST hade det varit roligare att kunna shoppa när man känner för det utan att behöva invänta och se vad som blir över efter räkningarna är betalda... Men vi har tak över huvudet, mat på bordet och än så länge har vi inte behövt lappade och lagade kläder...

Också har vi KÄRLEK!!! En hel massa om jag får säga det själv!!!

Ha en underbar helg, det hoppas jag få ha, eftersom jag börjar känna mig lite bättre idag. Inte så ont, mest lite illamående efter jag ätit, men det går väl över... Ikväll kommer Henrik och pysslar om mig lite <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar