lördag 24 april 2010

Underbara lördag!

Tänk vad mycket man får gjort när man är uppe tidigt!!!

Kl.10 var tvätten klar och frukosten uppäten av hela familjen. En fågel viskade i mitt öra att min älskade bror var orolig för att jag tvättar så ofta...tyckte tydligen att jag borde ha en tvättmaskin i badrummet. Tack för den goa omtanken, men det är faktiskt lugnt! Om jag kunnat tvätta i lägenheten så hade jag haft tvätt hängandes överallt alltid! Men skönt att veta att du har lite koll på mig ;-)

Match på Ulkavallen stod på programmet och det blev en skön cykeltur dit. Killarna spelade mycket bra, märks redan att de lärt sig mycket sedan de började med 11-manna. Tyvärr förlorade de med 3-4 men de verkade ändå nöjda. Max var nöjd med sin insats och det viktigaste är ju alltid att man känner att man gjort sitt bästa!

Solen värmde gott så vi tyckte det var synd att cykla hem direkt. Istället fick barnen välja fika-ställe och ganska väntat blev det vår lokala favorit "Allt i Gläntan". Har ni inte varit där är det väl värt ett besök. Mysigt café med kakor, smörgåsar, sallader och andra enklare rätter. Dessutom presentshop och plantshop och på ovanvåningen finns B & B. Vinden kom från norr så det blev perfekt att sitta på deras kringbyggda uteservering och njuta av både mat och sol!

Passade på att köpa lite vårblommor till min balkonglåda, får se om de kommer i jorden idag eller imorgon. Jag har ju inte så gröna fingrar precis...
På hemvägen cyklade vi hållet om underbara Karlslundsparken där det var massor med folk. Vi sparkade lite fotboll och njöt av solen ytterligare en stund. Efter 5 timmar ute tyckte vi det var dags att bege oss hem.

Väl hemma kom Felix på att farbror Mats och hans sambo lovat honom golfklubbor så efter ett telefonsamtal och en cykeltur hem till dem, kom han plötsligt hem med golfbag, klubbor och vagn. Det blev knappast Max & Henrik ledsna för, så innan jag hann blinka satt de i bilen på väg till golfbanan för att testa! Inte mig emot...jag behövde en varm kopp te och lite vila...

Som jag njuter av denna dagen!
Carpe diem!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni haft! Tavlorna jag gillade bäst var stad i ljus och news :) Vi ses på måndag!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra! Tack! Utb. måndag, ses på tisdag!

    SvaraRadera