tisdag 27 april 2010

Isch vílken huvudvärk...

Måndagen tillbringade jag på min gamla gymnasieskola där jag var på utbildning om SWOT-analys. En intressant dag men tyvärr kom en hemsk spänningshuvudvärk smygande under dagen. Från skuldror, axlar till nacke och huvud. Tog en promenad på kvällen för att få lite frisk luft, men kände fortfarande av det när jag la mig. Max fick gå hem från skolan igår pga förkylningen som blossade upp i söndags. Felix åkte till pappa.

Imorse när klockan ringde var huvudvärken ännu värre. Insåg att jag inte klarade en dag på jobb i detta tillståndet, blir både ljus- och ljudkänslig när jag mår såhär. Det är som en blandning av spänningshuvudvärk och migrän. Har försökt kurera mig med panodil, stretchövningar, spikmattan, avslappning, fick t.o.m. massage av Max. Frustrerande när det bara hjälper för stunden. Jag skulle nog behöva komma till en ordentlig massör och få en ordentlig behandling, det var längesen!

Räknar dock med att jobba imorgon, det brukar inte hålla i sig så länge. Måste nog komma igång med min styrketräning igen så rygg och nacke blir lite starkare. Skärpning helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du kan jobba imorgon. Här har det också varit huvudvärk hela dagen...levt på Ipren och koffeintabletter....Kram

    SvaraRadera
  2. jo tack, jag har träffat din lilla ängel idag! Härligt mottagande när jag kom tillbaks efter kafferasten och han hade kommit. Skönt när de märker att man varit borta :-)
    Tror att vi får huvudvärk för att vuí fyller dem med för mycket, vad tror du? :-)

    SvaraRadera