lördag 6 februari 2010

Trevlig helg!

Så var ännu en arbetsvecka avklarad och jag har tillbringat kvällen med några arbetskamrater på restaurang. Fonduekväll på Tycho, jättetrevligt hade vi, men blev i ärlighetens namn väldigt besviken på servicen... Hade bokat bord till klockan sju, dessutom förbeställt att vi ville ha fondue. Satte oss kanske till bords kvart över, men först efter en timme kom maten...då var vi rejält hungriga. Servispersonalen var väl sådär, inte riktigt uppmärksam och alert, men sa att det var bara att säga till om vi ville ha påfyllning. När köttet började ta slut bad vi om just det, men då fick vi ett kort svar att vi fick inte mer...inte ens ett smidigt erbjudnade om att köpa till mer kött utan bara ett rakt, "det blir inte mer"...typ... Påfyllningen gällde bara pommes och såser. Dåligt... Så nån dricks blev det inte... I dagens tidning fanns en krogtest just därifrån som inte gav så gott betyg, och jag är verkligen böjd att hålla med...det har jag inte upplevt tidigare...synd!

Gick vidare till Inferno där både stämning och service var betydligt bättre. Blev nån god drink där innan jag åkte med en kollega hem vid halvtolv. Skönt att komma hem i hyfsad tid så jag kommer upp och iväg till gymet till kl.10 imorgon :-)

Nu hör jag riktigt hur sängen kallar på mig......Maria....Maria....Maria!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar