lördag 6 februari 2010

Melodifestivalen 2010 igång!

Ni som känner mig vet ju hur barnsligt förtjust jag är i Melodifestivalen :-) Det är endast ett fåtal gånger jag självmant missat en tävling. Den första gång jag kan minnas att det hände var faktiskt min och Henriks allra första dejt...i februari 2006!!! Så redan då måste det ha varit något särskilt med honom eftersom jag valde en kväll med honom före Melodifestivalen :-) Att det skulle ta över 3 år för mig att fatta det är ju en helt annan sak... ;-)

Ikväll sitter jag själv och kollar och har såklart min egen analys klar:

1. Ola - njae, det är inte riktigt min smak, kanske är jag för gammal...dessutom tycker jag hans frisyr är illa...

2. Jenny - kan bara säga vad är detta???? Satt hela tiden och undrade om hon inte blev trött i högerarmen... Kanske en skön låt om man blundar...

3. Linda - nä detta känns som nåt vi hört massor av gånger tidigare

4. Pain of salvation - fint :-) Lite Jesus eller Ola Salo över det hela...

5. Anders Ekborg - kungen av Musikal med en fantastisk röst. Årets Malena-varning

6. Jessica - SÅÅ snygg och stilig. Mogen och intressant att se henne så påklädd och stillsam

7. Frispråkarn - nä rap är inget för mig men otroligt impad av rappares ordflöde. Årets kontaktannons...

8. Salem al Fakir - Bara så charmig och skicklig musiker. Skön låt!!!

Precis just nu redogjordes vilka som gått vidare och Malena-varningen försvann...han gick inte ens vidare. Men Salem direkt till final köper jag!!! Absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar