torsdag 4 februari 2010

Nytt recept testat

Ni vet LCHF-kokboken jag visade? Idag har jag testat ett nytt recept på en Kålgryta som jag bjöd min vän Sonja på. Den innehöll blandfärs, vitkål, lök, kryddor, grädde, creme fraiche och soja. Superenkelt och supergott! Säg till om ni vill smaka :-)
Under tiden vi njöt av middagen så hann vi snacka av oss en hel del - kul att hålla kontakten trots att vi inte är släkt längre...

Snön fortsätter kyla ner oss och i morse när jag skulle iväg redan till öppning på jobb, hade jag först problem att få upp låset på bilen och sen var det inte helt lätt att komma ut från parkeringen efter att det blivit vallar bakom bilen av plogningen. Men det gick... Soligt och fint har det varit idag och egentligen är vinterlandskapet väldigt vackert. Skönt med en riktig vinter jämfört med regn, slask och blåst. Okej, blåst har det ju gjort en del ändå men i alla fall är det vackert!

Felix har testat innebandyträning idag och enligt rapport från hans pappa så var det toppen! Kul att testa nåt mer än fotboll!

Henrik mms:ade en strandbild på honom i bar överkropp idag...från en fantastisk plats som heter Ko Chang. Sol, bad och vila väntar där...inte utan att man gärna hade varit med! Istället fick han ett mms tillbaka med en bild på mig i snön :-)

Om 8 dagar är han på väg hem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar