måndag 1 februari 2010

Grattis Max

1 februari - nästa månad ska vi ställa om klockorna till sommartid :-) det låter väl härligt!?

Idag står det MAX i almanackan och det grattar vi honom för! Eftersom jag fick stanna hemma med Felix idag så blev det en liten namnsdagsfika i eftermiddags. Passade på att frosta av frysen när jag ändå var hemma och hade tillräckligt kallt på balkongen, och där (i frysen, inte på balkongen...) hittade jag jordgubbar...de töade vi och hade till glass och Max gjorde egen supersmarrig chokladsås! Mums....och JA, för er som undrar så åt jag också! Ibland unnar jag mig något gott (visst låter det bättre att unna sig än att säga att man syndar?) och det är jag glad för. Mina tre favoritingredienser på en gång...jordgubbar, glass och choklad. Är det något som kan få mig på fall så är det just dessa tre saker :-) Jammie... Dessutom i sällskap av mina älskade pojkar så kan det ju bara bli toppen! :-)

Felix vaknade i morse och klagade (igen) på magont. Mtp hans temperatur igår kväll så ville jag ha koll under dagen, men det visade sig bli en piggare kille framåt dagen så imorgon måste vi iväg. Han behöver komma till skolan, även om han suttit hela eftermiddagen och jobbat i kapp lite, men framför allt för att han börjar bli rastlös... Jag behöver definitivt komma till jobb...det visade sig att alla tre på min avdelning varit borta idag...känns inte så bra, men sånt som kan hända... Imorgon blir det bara jag men jag räknar med att det är insatt vikarier.

Max har cyklat till pappa nu i eftermiddag efter fikan, skönt att hinna träffa honom efter skolan. Felix åker dit imorgon sen är det tomt och tyst här hemma igen...inte så kul, men jag har väl vant mig hyfsat vid att det är så vårt liv ser ut...

Nu ska jag lägga in maten i frysen igen sen blir det kvällsmat efter att jag kollat av Felix skolarbete. Sen har jag lovat honom en riktig mysstund! Sista kvällen m gänget ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar