söndag 31 januari 2010

Vilken härlig helg med barnen!

Känner mig verkligen supernöjd efter denna helgen med barnen. Vi har tagit det lugnt men ändå hunnit med mycket känns det som! Framför allt så har det varit mycket för deras skull...fotboll för Max idag och kalas för Felix. Jag har mått lite bättre idag så ställde in mig på jobb imorgon. Var hela eftermiddagen och hejade på Max lag och de var jätteduktiga. Max är numera målvakt och det tyckte jag passade honom mycket bra! Han var nöjd när vi kom hem, även om de var lite besvikna över sin 4:e plats. Men tränare Dick sa att det var deras bästa inneturnering nånsin - kul!!! Kommande två helger är det cup igen i Kågeröd, men laget är inte uttaget riktigt än. Men jag hoppas kunna vara med och titta & heja även där.

Båda barnen var trötta ikväll och somnade lätt. Felix kändes dock lite varm när han la sig och tempen var sådär lite mitt emellan feber och feberfri... Hoppas det var som han bara var lite kvällsvarm, men jag får hålla koll på honom i natt och se hur han känns...annars är det väl bara till att fortsätta va hemma imorgon... :-(

Denna vecka har gått så fruktansvärt fort, imorgon är det redan dags för Max att åka till pappa...sen Felix på tisdag. Dessutom är det februari imorgon...och Max namnsdag... Januari har verkligen gått fort - och vilken vinter vi har! I dag har det kommit ännu mer snö! Det är ju väldigt vackert när man tittar sig omkring och själv föredrar jag detta före 2 plusgrader och slask...det lär väl komma i sinom tid!

Henrik fortsätter rapportera från resan, där han verkar leda den interna landskampen i golf mellan honom & hans kompis kontra deras danska vänner. Jag fortsätter hålla tummarna :-) bara han ser till att bli klar snart så han kan komma hem ;-)

Veckan som kommer är ganska lagom planerad: när barnen åkt på tisdag ska jag träna, onsdag ska jag tvätta, torsdag jobbar jag länge men tränar ev., fredag ska vi äta fondue på Tycho med jobb och på lördag är det träning + ev. Max fotboll. På kvällen börjar ju Melodifestivalen - årets stora tv-happening! Me like!!! Får väl se om jag sitter här själv och kollar eller det händer något annat. Sen är det söndag igen...ja, den veckan lär också gå fort...

Sov gott nu och ha en bra ny februari-vecka från och med imorgon! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar