onsdag 17 februari 2010

Fortfarande hemma...

...tyvärr...
Har varit så glad de senaste månaderna att jag mått så mycket bättre i magen, men nu va det slut på den glädjen. Eller i alla fall en paus... I dag känner jag tydligare att det är gallbesvären som strular. Känner igen smärtan ut i höger sida och bak i ryggen. Likaså illamåendet. Usch! Förkylningen håller det magonda sällskap och tur är kanske det - lika bra att ta allt på en gång.

Nu ska jag inte gnälla mer, det hjälper ändå inte!

När jag såhär lite oväntat plötsligt får ensam & ledig tid i soffan så börjar tankarna flyga iväg...tittar på mitt staffli, mina dukar och mina färger som fortfarande står framme. Kombinerar de tankarna med att jag läste i tidningen idag om Konstrundorna som snart drar igång. Kanske skulle göra något mer för att sprida information om mitt målande och mina tavlor. Men kände direkt att jag nog är för blygsam för att visa upp dem för allmän beskådan. Känns så tryggt på bloggen eftersom jag inte behöver stå bredvid och se eller höra åskådarens reaktion och åsikter. Men jag grunnar vidare och har i alla fall funderingar på att göra om min tavel-blogg så den känns lite mer aktuell. Återkommer med mer information i så fall.

Max gjorde mig så glad idag!!! Han ringde på dörren i eftermiddag efter skolan. Kom för att hämta grejer men stannade och fikade, snackade, mös och vi har så mysigt och kul ihop sådana stunder! Hans humor - den e go den!!! Stor kille - 12 år på fredag, jösses!!!

2 kommentarer: