tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen - men inte för mig

Så gick det inte längre...har under de senaste veckorna dragits med en förkylning av lättare slaget som inte riktigt brutit ut men ändå gjort mig snuvig och öm i halsen. Det i kombination med illamående sen i söndagskväll och ont i magen till och från under gårdagen - fick mig att däcka idag... Vaknade ett par timmar innan klockan ringde och kände mig fullständigt slut i hela kroppen. Magen känns ömsom svullen och ömsom alldeles tom - om det är gallbesvär eller annat vete tusan. Mår i alla fall som en skit... Så idag valde jag att lyssna på kroppen och stanna hemma från jobb. Har lämnat Felix på skolan men sen parkerade jag mig i soffan i ryggläge. Det blir till att vila idag! Känner dålig aptit och är matt i kroppen så det är väl något som ska väck!

Trist såklart eftersom jag ändå känt mig ovanligt pigg och frisk ett tag nu, men men...bara att vila sig i form igen!

Barnen har nu lämnat hemmet för den här veckan och är hos sin pappa. På fredag fyller Max år så då ska jag i alla fall dit och gratta honom, mysigt! Tänk att han blir 12 år!!!

Ha en bra tisdag i vintervädret! Och ät inte för många semlor...här blir det inte en enda...

1 kommentar:

  1. Det är tur att inte Melker bestämmer matsedeln här, för då kunde det nog blivit några semlor idag. :-) Till frukost, lunch och middag...

    SvaraRadera