lördag 30 januari 2010

Förkylningen kommer och går...

...men vilken skön lördag jag & barnen haft! Max och hans kompis har varit hela dagen som funktionärer på BBK:s fotbollscup. Felix och jag körde dit och hejade lite på hans lag innan vi körde och handlade lite mat.
Tyckte först att förkylningen kändes mycket bättre idag, men nu framåt kvällen känns det sämre igen. Ögonen är irriterade och rinner och näsan likaså. Hoppas verkligen det sker ett mirakel i natt! Imorgon är det Max tur att spela i cupen och det vill jag verkligen inte missa - hans första cup med BBK.
Testade ett nytt recept från min nya kokbok ikväll. Kyckling med jordnötssmör, kokosmjölk, sambal oelek, grädde, lime m.m. Supergott, men nästa gång kryddar jag den lite mer. Barnen gillade också det, de fick nudlar till medan jag tog broccoli och vitkål med ananas. Absolut en "laga-fler-gånger-rätt". Detta är väl det närmsta Thailand vi kommer i detta livet...
Nu ska jag försöka övertyga pojkarna om att vi alla tre behöver gå och lägga oss! Ska försöka sova bort förkylningen. Det är så himla skönt att lägga sig tidigt på helgen - kanske just därför att man inte måste...iaf inte så tvunget som på vardagarna. Konstigt nog har jag lättare för att komma i säng i tid när det är helg...
Hoppas ni alla har en go helg och sover gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar