fredag 22 januari 2010

Nu e de fredagsmys....

...ja varför ska man äta tråkigt bara för att man är ensam hemma???
Jag försöker göra det bästa av denna helgen på egen hand och hittills är jag hur nöjd som helst...
Nöjd med att fredagen anlänt och att jag klarat hela arbetsveckan utan sjukfrånvaro - YES!
Längtade efter att smaka det röda vinet jag fick i julklapp av barn och föräldrar på jobb.
Till det gjorde jag rullar av serranoskinka med mozarellaost i. Lite avokado, cocktailtomat, pesto, toppat med gourmetsalt och min kollega Evas egenhändigt "plockade och stampade (?)" olivolja från Italien. Mums vad gott det blev alltihop!
Nu sätter jag igång Spotify med lite soft musik och plockar fram staffli, penslar och färger. Då passar väl rödvin bra? Känns väldigt franskt... ;-) eller i alla fall internationellt med italiensk mat och chilenskt vin...får väl se hur resultatet blir ;-)
Ha en mysig kväll! Imorgon blir det SOVMORGON!!! Zzzzzzzz....
Förresten...Henrik har sms:at från Thailand, allt var bra. Landade enligt planen i natt (natt vår tid, morgon lokal tid) och hade sen kämpat för att hålla sig vakna tills det blev kväll där så de kunde sova i kapp. Imorgon blir det första golfrundan för dem... Enligt tidningen idag 29 grader...
Enligt min termometer -2 grader här...Men jag e int´bitter....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar