lördag 9 januari 2010

Nöjda efter en härlig semester

Såhär fint har vi bott hela veckan. Vasabyn i Lindvallen - kan verkligen rekommenderas. Plats för 10 personer, med tre sovrum och två badrum. Väldigt fräscht och lagom avstånd till backen. Det ljusblå huset mitt i bilden var vårt, i alla fall på nedanvåningen. Det har gått mycket bra att bo så många som 9 personer tillsammans!
Det blev som Felix önskade i eftermiddags så han och jag gav oss ut en runda till i backarna. Vi tog några av hans favoritbackar och jag överraskades än en gång över hur snabbt han har lärt sig. Har nästan glömt att han faktiskt inte var ute förrän i tisdags eftermiddag. Vilken tur att han blev frisk! Max har också utvecklat sin åkning jättemycket och idag såg det ut som han åkt i flera år! Själv känner jag mig också nöjd, de första åken känns alltid lite stelt och osäkert, det är ändå tre år sen sist...men efter ett tag känns det mycket bättre och jag har t.o.m. fått beröm av Henrik, som för övrigt är en mycket god skidåkare! Jag tycker i alla fall att det är fantastiskt roligt att åka skidor och det gläder mig att barnen tycker detsamma! Felix och jag kom överens om idag att vi båda skulle föredra skidsemester framför charter till solen.
När vi åkt klart lämnade vi tillbaka hyrd utrustning och på vägen hem blev Felix alldeles galen i snön! Han klättrade och fastnade med halva benen nere i en snövall. Därefter blev det snökrig och lite snöänglar :-) Härligt för barnen att få uppleva riktig vinter! Veckan har allt som allt bjudit på kallt men klart väder. Solen har varit framme varje dag och temperaturen har hållt sig mellan 15 och 20 minusgrader. Endast halva gängets avstickare till Trysil igår blev ännu kallare, när de stannade bilen där hade de -33. Då kan man snacka om kyla!!! Som tur är var det mildare uppe i backarna så det blev väl ungefär som här.


Ikväll hade pappa/morfar bokat bowling till oss. All fokus var på klot och käglor så tyvärr glömde vi fotografera. Men slutresultatet blev i alla fall att lag Felix/Henrik vann före pappa/morfar följt av mig och Max. Min glädje var i alla fall att jag slog pappa i första serien:-)
Efter bowlingen åt vi jättesmarriga Burgare på Sportsbaren bredvid (Tack Henrik!) innan vi gick hem för att packa klart.



När man ger sig ut i backen sista dagen känns det alltid lite vemodigt eftersom man aldrig vet när man får chansen till skidåkning nästa gång. Men nu när väskorna är packade, maten uppäten och skidorna återlämnade, så känns det ändå helt okej att man ska få komma hem till sitt eget hem imorgon. Jacobssons och mamma har rapporterat att de snart är hemma och vi har för avsikt att komma iväg vid 8-9 tiden. Henrik åker buss/flyg hem ett par timmar senare men sen ses vi igen i Landskrona där han stannar till måndag. Jag har semester även på måndag för säkerhetsskull, om vi skulle bli försenade eller nåt. Också ska jag slänga ut granen, suck, det önskar jag att jag hunnit innan semestern...
På tisdag är det back in business igen.
Vi hörs, nu kallar sängen!
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar