fredag 29 januari 2010

Min nya bibel - tjoho!

Med posten idag fick jag en efterlängtad kokbok som kommer bli min nya bibel :-)
Visst är det kanon att man kan hitta en massa recept på nätet men jag tillhör de som älskar böcker i allmänhet och gillar kokböcker i synnerhet...visserligen har jag en del som mest är vackra men som aldrig används...men denna kommer jag verkligen att använda. Har bara bläddrat igenom den snabbt men längtar redan efter att prova ett flertal av recepten...
Mitt liv med LCHF rullar på. Håller vikten ganska konstant trots jul, nyår och semester. Har gått ner 8-9 kg men nu känns det lite stopp...vet att det förmodligen beror på att jag smugit in lite ingredienser som jag förbjöd från början...kanske är det dags att bli lite mer strikt igen...eller som Max uttryckte det härommorgonen...
"I början åt du mer sånt hokus pokus, nu äter du ju nästan som vi..."
Nu ska jag fortsätta bläddra i boken och planera nästa middag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar