söndag 17 januari 2010

Hemma igen

Nu har jag kommit hem till västkusten igen efter en lugn och avkopplande helg hos Henrik. Måste berömma honom för hans matlagning igårkväll; han valde mat, jag instruerade men han lagade :-) Det går framåt! :-) Sen blev det god helstekt fläskfilé med smarrig sås och ugnsrostade grönsaker. Det röda vinet var perfekt till! Mums! Sen satt vi kvar vid matbordet och pratade i flera timmar, vilket är lätt att göra när vi ses. Det känns som vi har hur mycket som helst att prata om och ni som känner mig vet ju att jag gillar att prata... ;-) men även att lyssna. Så hoppas jag i alla fall att ni upplever mig, annars får ni ge mig en "känga".

För att bli lite allvarlig igen så är det idag exakt 5 år sen jag gick hem från jobbet och sen inte kunde jobba på väldigt väldigt länge. 5 år sen jag blev sjukskriven för Utmattningsdepression! 5 år är ganska lång tid och ändå kan jag minnas exakt hur det kändes...och tänk så mycket som hänt i mitt liv sen dess. Men det viktigaste är att jag mår mycket mycket bättre nu, att jag funnit lyckan och styrkan igen (även om jag ibland känner mig liten) och framför allt att jag har mina älskade pojkar som jag är så oerhört stolt och lycklig över att vara mamma till! Det jag lärt mig av smällen för 5 år sen är i alla fall att försöka ta hand om mig själv. Gör jag inte det så kan jag inte heller ta hand om någon annan. Men ibland är det skönt att bli omhändertagen också!

Barnen är kvar hos sin pappa en hel vecka till och jag har planerat att ta hand om mig själv. Visserligen jobbmöte imorgonkväll, men sen tänkte jag hinna med lite träning, Henrik kommer hit på tisdag en sväng innan han sen åker till Thailand på torsdag. Under de dryga 3 veckor som han ska va borta har jag tänkt hinna med att måla. Staffli och färger ska fram så fort som möjligt och jag hoppas att inspirationen infinner sig, jag längtar riktigt! Men inte ikväll, nu ska det bli en kvällskopp med te och packa upp lite, sen kallar sängen. Klockan ringer 05.45 imorgon, gäsp!
Önskar er alla en god natt och en härlig ny vecka från och med imorgon. Njut av att det blivit fler ljusa minuter på dygnet! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar