lördag 16 januari 2010

Helgvila i Simrishamn

Igår tog jag tåget till Simrishamn direkt efter jobb. Plockade med mig datorn och passade på att plugga/jobba lite på resan. Går en utbildning via jobb och Skolverket, PIM (Praktisk IT- och MedieKompetens) med olika nivåer och har precis insett att första nivån ska vara klar om bara 3 veckor. Så ni som lite smått hånade mig att jag tog datorn med till Sälen, får väl vatten på er kvarn nu när jag dragit med den till Österlen också, men det finns alltid ett syfte! Henrik jobbar idag och då tänkte jag använda tiden till något nyttigt, såsom PIM. Hann med en timme på tåget igår innan batteriet tog slut, lärde mig att det bara är Öresundstågen som har eluttag, dock inte Pågatågen som jag reser den längsta tiden med. Tänkte ta en stund till nu, sen ska jag försöka ta mig ut på en promenad i vintriga Simrishamn. Känns lite konstigt att vara här på vintern eftersom det är ganska tomt på folk då, men kan förstå om de bofasta tycker det är lugnt och skönt. Får väl ge oss iväg och handla lite till kvällens middag sen, Henrik verkade inte nappa på min vink att han skulle fixa middag ;-) Han bjöd dock på räkor o vin igårkväll och det åt och drack vi med god aptit. Men ikväll är jag sugen på nåt som passar till rödvinet som står i köket. Får väl leta efter en köttbit eller nåt... :-)

Dystra nyheter på Österlen förresten, Buhres fisk i Kivik, där Henrik och jag var på mitt allra första besök här i våras, har drabbats av en anlagd brand och är i stort sett totalförstört. Kändes lite trist faktiskt eftersom det var väldigt förknippat med "oss"...dels mitt första besök här när kärleken växte fram och dels under Äpplemarknaden i höstas...

Önskar er alla en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar