onsdag 4 november 2009

Inlägg nr. 200

Detta ni läser just nu är mitt tvåhundrade inlägg på "Mitt liv som Maria-bloggen". Säkert mycket värdelöst vetande men jag tycker det är ett kul sätt att skriva av mig. Vet också att ni är flera som har koll på mig via bloggen, men som jag inte pratar med så ofta...lite orättvist egentligen, ni vet allt om mig men jag vet inte ens vilka som läser... Än en gång efterlyser jag lite mail, kommentarer eller gästboksinlägg.
Sjuklingarna här hemma började återhämta sig lite igår då de på kvällen åkte hem till sin pappa. Idag fick jag rapport om att Max var tillbaka i skolan och Felix ska tillbaka imorgon. Sen är det dags för influensavaccineringen, Max imorgon och Felix på fredag. Det diskuteras ju överallt för- och nackdelar med att vaccinera sig och sina barn. Själv var jag rätt tidigt inne på att det kändes självklart att vaccinera, framför allt eftersom jag annars kanske utsätter en massa barn på jobb för smittan. De allra minsta har ju inte varit aktuella från början när det gäller vaccin, men det verkar vara på väg att ändras. Själv tycker jag det känns onödigt att dra på mig influensan också ovanpå allt annat jag varit sjuk för. Läser och lyssnar man på alla experter så tror jag bara man blir mer förvirrad, jag tror mycket på att gå på sin egen känsla. Veckorna för vaccinationer har ändrats flera gånger så jag vet faktiskt inte riktigt när det är dags för min åldersgrupp, tror det är inom två veckor i alla fall. Får väl kolla upp det lite.

Ikväll tänkte jag fortsätta min positiva trend att sticka till Friskis & Svettis. Igår var jag på ett prova på pass i Basal Kroppskännedom. Lugnt och skönt och intressant, men ändå ganska påfrestande. Ikväll har jag inte riktigt bestämt mig om jag ska ta Ryggpasset kl.18 eller Danspass kl.19. Väntar på folk som ska komma och köpa saker jag annonserat på Blocket, så det beror på när de dyker upp. La in tre annonser igår lunch och ikväll ser det ut som om allt är sålt. Får nog annonsera ännu mer, känns snabbare och smidigare där än på Tradera, även om man kanske kan göra mer förtjänster där om man har tur med budgivningen. Men det är lite mer meck med att skicka grejerna, jämfört med när de kommer hem och hämtar varorna här. Har en hel säck med pojkkläder också som Felix växt ur, men jag har inte orkat ta tag i försäljningen...än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar