torsdag 5 november 2009

Luciakandidater

Kolla in länken http://dev.lokaltidningen.se/landskrona/lucia09/ rösta på min söta minsting-kusin Elin, kandidat nummer 2.
Visst är det något speciellt med Lucia? Har alltid tyckt det är så mysigt. I fjol var första året som jag inte hade något eget barn att gå och titta på, på skolan är det bara vissa klasser som går och jag vet faktiskt inte riktigt hur det funkar där. Får väl höra med Max.
Men i år ska jag verkligen försöka gå till Luciakonserten i Sofia Albertina Kyrka, där Elin kommer att vara med. Har aldrig varit där men har förstått att det är väldigt vackert och stämningsfullt, men att man måste vara där i god tid. Ska genast kolla upp biljetter.
Förr var jag alltid med i skolkörer och luciatåg, men det är ju några år sen... På jobb blir det ju lite annorlunda nu när jag jobbar hos de minsta barnen, men visst är det mysigt även där.

Överhuvudtaget är det mysigt med hela julförberedelsetiden tycker ju jag. Snart dags att tänka på adventsfixandet, kolla ljusstakar, stjärnor m.m. Mysigt! Men först får vi klara av Felix födelsedag som till hans stora glädje infinner sig om exakt en vecka. Gissa om han längtar! Till helgen ska han ha vuxenkalas hos sin pappa och nästa söndag blir det här, däremellan fyller han 7 år. Man kan ju lugnt säga att han kommer att firas i alla fall. Många kalas blir det...

Öppnade idag så var uppe 5.30, börjar kännas i ögonen nu, så nu säger jag tack och godnatt! Imorgon kommer Henrik hit - tjoho! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar