måndag 9 november 2009

Stulen cykel återfunnen!

Henrik har tillbringat helgen här i Landskrona och i lördags (efter att först ha varit på Friskis resp. joggat) så lånade han pappas cykel så vi båda kunde cykla ner i stan en runda. Gick lite ärende sen satte vi oss på Maddes Café och avnjöt en jättegod Sopp-buffé. Kan verkligen rekommenderas, tre sorters soppor inkl. bröd för 69 kr. Värmande och gott en ruggig Novemberlördag. På hemvägen cyklade vi Eriksgatan/N.Infartsgatan upp och precis när vi kom fram till Göta Cykel och Sport hejade jag till ordentligt. Där utanför står min röda cykel som blev stulen i början av september. Gissa om jag blev paff!? Kände direkt igen den på vissa kännetecken och upptäckte också till min glädje att jag hade nyckeln kvar i min nyckelknippa i fickan. Men för att allt skulle gå rätt till väga fick jag ringa Polisen, som hjälpte mig på ett alldeles ypperligt sätt. En patrull var på plats efter 5-10 minuter och efter lite telefonsamtal och prat så fick jag ta cykeln med mig därifrån. Snacka om att jag var glad för det! Så nu har jag äntligen en extracykel till Henrik här igen, eller att ha som reserv om jag eller Max behöver. Men nu ska de stå i förrådet alternativt vara ordentligt fastlåsta med vajer.
Undrar ju såklart hur cykeln hamnat där, men den var låst både vid stölden och när vi hittade den så det är väl någon som forslat iväg den och sen inte kunnat få upp låset. Strunt samma, jag är iaf glad att ha fått tillbaks den!

Igår körde jag Henrik till IKEA i Malmö där han skulle möta sin snickarkompis för att köpa hem sitt kök. Det tog tid! Men kanske är det på plats nästa gång jag kommer hem till honom :-)
Efter IKEA blev det en blixtvisit hos Tina i deras nya hus. Ser jättefint ut, ser framemot att komma dit fler gånger. Sen blev det också ett snabbt besök hos pappa eftersom det var Fars dag. När jag kom hem stupade jag i säng, men vaknade efter någon timme med nytt gallstensanfall. Tusan också! Upp och tog tabletter och somnade om, men stannade hemma idag för att det skulle gå över. Känner mig bättre nu, men som vanligt matt efter ett sånt anfall. Lyckades nog stoppa det hyfsat i alla fall. Ganska lämpligt att jag ska på Magnetkameraundersökning i eftermiddag, det är kanske lättare att hitta orsaken på bilderna nu när jag precis haft ont.

Idag kommer Max hem och imorgon kommer Felix. Härligt! I helgen hade Felix haft 7-årskalas hos sin pappa och var helnöjd. På torsdag är det den stora dagen! Spännande! Tänk vad tiden går, 7 år sen han föddes och snart är Max 12! Jisses!

Nu ska jag vila lite till sen räknar jag med att jobba igen imorgon. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar