onsdag 7 oktober 2009

Tillbaka på jobb igen

Så var det äntligen dags för mig att jobba igen, skönt att träffa barn och kollegor igen. Fortfarande lite ont i magen men det brukar ta några dagar innan antibiotikan verkar. Under tiden klarar jag mig med hjälp av Panodil. Hoppas att jag kan slippa magbesvär sen ett tag.
Var hos min kurator idag och pratade igenom mina senaste veckor och kom fram till att det nog inte var helt oväntat med en reaktion på heltidsarbetet, dessutom under en sån hektisk tidsperiod som höststarten är på mitt jobb. Ska ta tag i vissa saker och bestämde mig också för att själv sortera bort sådant som inte känns nödvändigt ur min kalender. Har redan börjat.

Henrik är på konferens i Karlskrona men hann med en visit här i Landskrona innan avfärd. Skönt att hinna träffa honom lite nu i veckan innan han sen har en massa flyttbestyr och snart ska han på semester också. Men nästa helg är tanken att jag ska åka ner och hjälpa till lite, förena nytta med nöje. Känns så skönt att åka till Simrishamn lite då och då, blir som en minisemester varje gång och kopplar verkligen av, känns jätteskönt.

Kände för att pigga upp mig lite med en ny hårfärg...snart dags att skölja av det för att se resultatet, har tyvärr blivit mer och mer gråhårig :-( Oundvikligt men lite trist... får hoppas det nya resultatet blir bättre - mörkbrunt valde jag denna gången.

Dags för ett träningspass hos sjukgymnasten imorgon bitti före jobb. Känns bra att få hjälp med att stärka ryggen, sen är mitt mål att fortsätta träna på egen hand, men först ska jag komma igång riktigt på sjukgymnastiken. Så det blir alltså en rivstart på dagen imorgon :-) sen kommer Henrik igen ett tag på kvällen :-)
Natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar