tisdag 6 oktober 2009

Höstsol igen - i dubbel bemärkelse...

Trodde höstmörkret belägrat oss men idag har det varit en solig och fin höstdag istället. Promenerade till och från skolan med Felix, riktigt skönt. Hade ont i magen i morse och därav också ryggen så i väntan på mina provsvar blev det en timme på spikmattan, det gjorde gott! Pratade sen med min kir-sköterska som berättade att CRP (snabbsänkan) var lite förhöjd och det kändes skönt att få bekräftat att proverna visade ungefär så som jag känt mig de senaste dagarna. Alltså blir det en veckas antibiotika precis som jag började på igår också panodil regelbundet nu mot smärtan. Har i alla fall känt mig mycket piggare idag så imorgon ska jag jobba igen. Längtar dit nu efter en hel vecka hemma. Alltså skiner min höstsol lite mer nu också! Tack snälla mamma och pappa för hjälpen här hemma i dag...vad skulle jag gjort utan er...?

En annan positiv nyhet är att midjemåttet minskat 5 cm sen jag började med LCHF (men 8 cm sen jag var som "tjockast") och vågen visade på 3,5 kg mindre. Vågen bryr jag mig egentligen mindre om, det är måttbandet jag följer mest eftersom det är kläderna som ska passa, det känns viktigast. Men allra viktigast är att må bra, vilket jag gör vad jag kan för att påverka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar