söndag 11 oktober 2009

En härlig helg

Söndagkväll har det hunnit bli men det har varit en underbar helg!
I fredags fick jag ett "ryck" och bestämde mig för att köra och överraska Henrik som höll på och måla i sin nya lägenhet. Jag som brukar tycka det är jobbigt och trist att köra de 12 milen dit, gled iväg och lyckades verkligen överraska honom. Jag hade tur att han precis målat klart när jag kom så vi hann få hela kvällen tillsammans utan renoveringsjobb.
I går körde jag hemåt för att ta emot pojkarna samtidigt som Henrik begav sig iväg på golf och senare fotbollslandskamp i Köpenhamn. Felix hade också spelat tre matcher igår och var rätt sliten när han kom hit. Men då var det dags att fixa till oss för att åka och gratta Nina som fyllde 40. Vi var bjudna till Idala Gårdskrog utanför Trelleborg, vilket var en jättemysig gammal gård med restaurang och vi fick supergod Italieninspirerad mat och hade supertrevligt. Efter middagen blev det tårta, kaffe, frukt och godis hemma hos Nina och Jalle och kvällen blev ganska sen. Trivs så bra i mina vänners sällskap att man aldrig vill köra hem :-)

Idag blev det en skön sovmorgon, halvtio var klockan när jag och Felix vaknade. Det var längesen jag kände mig så utsövd. Barnen bestämde med kompisar här under dagen så på eftermiddagen hade jag två 7-åringar och tre 11-åringar runt köksbordet och mina nygräddade pannkakor hade en strykande åtgång. Kul! Alla grabbarna var på Innebandy sen och jag var chaufför varvat med arbete i tvättstugan.

En kollega är sjuk så jag måste börja redan 6.30 imorgon, vilket gör att Felix inte hinner lämnas på fritids. Därför fick vi improvisera så han sover hos mormor och morfar och får gå till skolan direkt från dem imorgon.

Jag känner att helgen varit toppen, jag mår mycket bättre (förutom att näsan börjat rinna:-( ) och tror att jag fått lite nya krafter, eller i alla fall har kvar de jag hade innan. Magen ömmar lite fortfarande men det är bättre för varje dag.
Natti natti och hoppas ni alla får en bra ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar