tisdag 20 oktober 2009

Renoveringen i full gång

Ja, man kan ju inte påstå att det är så trivsamt här hemma just nu, men jag litar på att det blir fint när det blir klart...
Henrik och jag kom hem hit sent igårkväll och då var yttersta tapetlagret borta och resten uppblött och inplastat till idag.
Tidigt i morse fick vi gå upp för att ta emot målaren som satte igång att riva ner ytterligare 4-5 lager tapet som satt underst. Nu är det barskrapat ända in på betongväggarna. Snyggt va?

När Henrik körde till Malmö på möte körde jag hem till mamma & pappa för att slippa stöket. Där hade jag huset för mig själv och tog det riktigt lugnt, läste, kolla tv, sov en stund. I eftermiddags var jag hos Kuratorn och fick lite själavård.
Var ute och gick en liten runda i stan och uträttade lite ärende så länge det fortfarande var sol och dagsljus. Det behövde jag verkligen.
Sen längtade jag så innerligt efter mina barn att jag ringde deras pappa och frågade om jag fick komma förbi, vilket jag fick. Underbart att få träffa Felix och Max och få lite energigivande kramar :-)
Insåg att det snart är dags för Felix 7-årsdag så idag är inbjudningskorten till hans barnkalas skrivna. Det blir Halloweenkalas den 1 november nere i festlokalen. Blir säkert kul! Hoppas alla är friska då! Idag har magen känts lite bättre, men jag mår väldigt illa av medicinerna framför allt på eftermiddagen när jag tagit andra dosen. "Fördelen" är att jag inte blir sugen på en massa godsaker längre, och igår märkte jag till min stora glädje att jag minskat 5-6 cm i midjan och
4,5 kg på vågen! Kul att det gett resultat!
Nu börjar jag få träsmak av köksstolen så får väl snart byta till sängen eftersom jag inte har något annat rum att vara i. Hoppas verkligen målaren blir klar denna vecka så jag kan få ordning till helgen.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar