måndag 19 oktober 2009

Bättre och bättre dag för dag...

För att slippa renoveringsröran och ensamheten i helgen valde jag att åka hem till Henrik. Där har jag mest legat på soffan och vilat och läst. Magsmärtorna har varierat men jag känner i alla fall att medicinerna har börjat hjälpa. Smärtorna blir mer och mer hanterbara för varje dag. När jag har ont har jag lite svårt för att vara uppe och gå, så det blir inte så mycket frisk luft tyvärr. En liten runda runt huset eller till affären är lagom än så länge, men det ska jag försöka öka på för varje dag efterhand som jag orkar mer. Jag blir alltid lika besviken över hur mycket smärtorna påverkar kroppens ork... Antibiotikan som jag fått i två sorter, ska jag ta en vecka till nu och det är lika länge som jag är sjukskriven. Hoppas att allt reder ut sig under den veckan för jag längtar efter att jobba.

Efter Henriks jobb idag kör vi hem till mig eftersom han ändå ska på det hållet imorgon. Ska bli spännande att se hur lägenheten ser ut...suck :-) Men det ska bli kul att få fint när det är färdigt!

Förresten fick jag en superglädjande överraskning av Henrik i går. Helgen 4-6 dec har han bokat tåg och hotell för oss två i Göteborg. Så härligt det ska bli! Perfekt tid för lite julshopping som jag älskar! Behövde verkligen nåt sånt kul att se framemot nu efter alla sjukdomar. Ska bli toppen!

Vi hörs igen,
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar