måndag 5 oktober 2009

Höstmörkret har kommit

När jag hör hur det blåser och regnar utanför så känns det verkligen att hösten kommit med besked. Tycker inte det är längesen det var underbar sommarvärme och nu är det ruggigt och mörkt. Kanske inte konstigt att man blir så trött...

Något mer som gör mig trött är min bråkande mage...hade verkligen sett framemot att jobba idag efter tre dagar hemmavilande, men igårkväll började min mage bråka. Kände igen symptomen av kolangit (gallvägsinf.) och fick gå till Vårdcentralen idag och lämna lite blodprov. Påbörjade antibiotikabehandling efter samtal med min Kirurg-sköterska, provsvaren får jag imorgon. Har haft ont idag också men klarat det hyfsat med Panodil.

När det gäller min nya kost så rullar det på bra. Håller mig mätt mycket längre och har inte kvar samma sug, inte ens när barnen åt godis i helgen. Såg precis Matakuten på tv4 och då tänker jag såklart på hur det är på barnens skola med skolmaten. Har dålig koll på vad dom äter men det är säkert inte bättre än på andra skolor. Visst kan man kanske påverka det, men i väntan på det så får man väl se till att servera barnen bra mat hemma i alla fall.

Max har åkt till sin pappa idag, Felix har svårt för att somna. Beror antagligen på vår sovmorgon idag eftersom barnen hade studiedag och jag var sjuk. Har haft en riktigt lugn och skön dag tillsammans. Imorgon åker Felix till pappa men till helgen kommer de igen eftersom vi ska på 40-årskalas i Trelleborg.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar