lördag 24 oktober 2009

Golfänka med nyrenoverat vardagsrum

I går flyttade Henrik till en ny lägenhet och efter att han har slitit hårt med flytt och köksrenovering samtidigt, så åkte han idag iväg på en välförtjänt veckas golfsemester till Gran Canaria. Jag hoppas verkligen att han och grabbarna får en skön vecka, för här hemma är det ju riktigt höstruggigt.
När jag kom hem efter att ha lämnat honom på Svågetorp station så höll jag riktigt andan när jag skulle öppna ytterdörren. Jag visste att målaren var klar med mitt vardagsrum men jag hade inte sett det färdiga resultatet. Jag blev jättenöjd!!! Ska fotografera det senare...får väl ta tag i lite efterarbete först...lite slipdamm måste torkas bort sen får jag hjälp av mamma och pappa att ställa möblerna på plats.
För övrigt har jag mått bättre och bättre de senaste dagarna. Värktabletter tar jag kanske en gång per dygn istället för 3-4 ggr som innan i veckan. Antibiotikan gör mig fortfarande illamående på eftermiddag/kväll men den sista tar jag måndagmorgon så från tisdag räknar jag med att vara tillbaka på jobb. Det ska bli skönt att komma igång igen. Dessutom har barnen varit iväg från mig länge nu :-( Först hos mamma & pappa när jag var på sjukhuset och sen hos sin pappa i en vecka, men kommer hit på måndag respektive tisdag. Ska bli skönt! Då har dom Höstlov så Max får en helledig vecka, medan Felix ska va på fritids tisdag och onsdag. På torsdag ska både mina pojkar och deras kusin Melker vara hos mormor eftersom hans föräldrar håller på med flyttbestyr. På fredag har jag tagit en semesterdag så barnen kan få va lediga med mig lite. Då får vi väl förbereda Felix barnkalas som ska vara nästa söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar