lördag 17 oktober 2009

Renovering på gång

När jag kom hem från sjukhuset igår såg det nästan ut som jag skulle flytta... Men det var som tur var bara mina föräldrar som varit snälla att förbereda inför nästa veckas renovering av vardagsrummet. Målaren kommer 7.30 på måndagmorgon och ska påbörja arbetet. På Felix rum fick en hel del grejer plats...
I vardagsrummet var det mesta borta, det som inte kunde flyttas till andra rum är i alla fall ordentligt övertäckt.
Likaså i hallen hade de täckt över för att minimera slipdammets skadeverkningar.

Så nu lever jag i köket och i mitt sovrum...känns lite oturligt att det sammanfaller med att jag ska vara sjukskriven en vecka, men å andra sidan är det perfekt att barnen är hos pappa så de slipper denna röran.
För övrigt har jag sovit ganska bra i natt men känt av smärtan hela tiden. Sov länge och har bara tagit det lugnt. Avvaktar nån timme till innan jag avgör om jag åker till Henrik i eftermiddag. Skulle vara skönt att vara där istället för helt ensam, eftersom det då är någon som har lite koll på mig i alla fall.
Hoppas ni alla får en bra helg trots det något fuktiga och kalla höstvädret.
Vi hörs! Kram Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar