tisdag 11 augusti 2009

Jobbdags igen - men först rapport från gångna veckan!

Vår sista semestervecka bestod av lite blandade aktiviteter. Som tur var blev vädret riktigt bra så vi kunde tillbringa några dagar på stranden - jätteskönt!
I torsdagskväll var det utomhusbio i Teaterparken och det var Mamma Mia som visades. Vi laddade med läsk och godis och bänkade oss i stolar och på filtar i god tid.


Efter lång väntan drog filmen igång strax före kl 22 men då var pojkarna så trötta att de bara orkade se halva. Vi försökte smyga därifrån så diskret som möjligt men jag ramlade i en håla och föll pladask med väska och stolar. Skadade mig lite smått men som tur var kom mina småkillar till undsättning och tog hand om mig.
I lördags var det Felix tur att spela fotbollscup under Fortunadagarna. Det blev två vinster och en förlust, och dessutom fick Felix rycka in och spela en extra match med 03:orna. Bra kämpat grabbar! Här peppas dom av tränare Micke.
Felix hade en stor fanclub, bestående av mig, Max, Henrik, mormor, morfar, Tina, Martin och såklart kusin Melker!
Nu är pojkarna hos sin pappa och jag är igång och jobbar igen. Känns skönt att vara igång igen och jag tycker verkligen det är kul att gå till mitt jobb! Hoppas att hösten kan få rulla på utan att störas av sjukdomar. Om en vecka är det dags för Max att börja 5:an och Felix ska börja 1:an. Helt sanslöst vad fort tiden går! Ska bli spännande att se hur det går för Felix i skolan, och lika spännande att få veta vilken lärare Max ska ha. Förra veckan var det fortfarande inte klart och det känns ju inte så bra. Hoppas allt löser sig till det bästa ändå.
Hoppas också att alla ni som läser har haft en skön sommar och att ni kunnat återgå till era jobb utan alltför mycket ångest... (hörde ryktas att två närstående familjemedlemmar haft småångest i söndags...inga namn nämnda... ;-) )
Och kom ihåg - det är bara augusti, det är fortfarande SOMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar