fredag 14 augusti 2009

I min serie "Maria klantar till det..."

För er som hört talas om mitt pladask-fall på bion förra veckan, kommer här nästa kapitel kallat "Farligt att tvätta på en fredag..."
Redan i onsdags skar jag mig i fingret på en trasig glasram som länge legat i köket i väntan på att bäras ut till sophuset... i kväll hade jag som fredagsnöje att tvätta (!?!) och precis innan hade jag tagit av plåstret i tron att det var tillräckligt bra läkt. Men icke...i tvättstugan skrapade jag i fingret igen när jag skulle göra mig till och mangla lakan och handdukar och det blödde mer än man kan tro från ett sår som bara är 4-5 mm långt, men tyvärr lite djupt.
Där stod jag med nytvättade lakan i mangeln och ville helst undvika att få blod på dessa. Vad göra??? Kom snabbt på att jag precis kasserat ett par av Felix nytvättade kalsonger, så det blev att slita sönder dem och vira runt fingret - snyggt va?
Kändes dock lite klumpigt men jag fortsatte med mina bestyr - tills mitt kalsongbandage fastnade i mangeln och följde med en handduk in.
Gissa om jag då var glad att jag gjort ett stort bandage??? Har nu avslutat tvättbestyren och bytt ut kalsingen till ett vanligt Salvekvick. Klart bättre!
För övrigt har veckan varit bra. Känns kul att gå till jobbet varje dag och skönt att vara igång. Har iofs inte varit så många barn, men vi har hunnit med en massa fixande inför höstterminens start. Trivs bra med mina kollegor och känns toppen att för första gången vara med från terminsstart. Förra året vid den här tiden låg jag på sjukhuset och mådde helkass. Betydligt bättre nu!
Idag skickar jag också en GRATTIS-KRAM till min vän Marika som fyller 40 år. Imorgon ska vi fira henne, ska bli kul att träffas! Ska lifta med Nina m familj som kör från Trelleborg, eftersom jag kommer att åka själv. Barnen är hos sin pappa och Henrik måste jobba, men han kommer hit senare på kvällen. Det ser jag såklart framemot!
Längtar också massor efter barnen! Max kommer på måndag och Felix på tisdag, sen är det skolstart på onsdag. Tänk att min "lille" Felix ska börja ettan...måste innebära att jag börjar bli gammal...pust....
Ha en trevlig helg alla ni som läser och var rädda om er!
CARPE DIEM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar