lördag 2 maj 2009

Tre raka vinster!

IK Wormos P02 spelade idag tre matcher i Glumslöv. Alla tre slutade med vinster och Felix gjorde dessutom ett mål! Solen sken och det var riktigt härligt att sitta i solen och kolla på fotboll!
Väl hemma blev det solning på balkongen medan pojkarna var ute och lekte. Riktigt varmt och skönt och jag ser nu ikväll att jag fått lite solbränna, skönt att få känna sig lite pigg o fräsch :-) Har även idag mått riktigt bra och njuter av varje dag det är så!

Förra veckan barnen var här bestämde vi ju att vi varje vecka ska prova MINST en ny maträtt. Idag var det dags. Hittade ett recept i Ica:s Buffé som hette Kinesisk köttfärsröra i pitabröd. Det innehöll lök, svamp, vitkål, köttfärs, soja och toppades med en sås av creme fraiche och sweet chili sås. Jag tyckte det var toppengott och barnen sa godkänt, förutom svampen. Men dom åt med god aptit så det blir absolut ett recept jag sparar, men kanske försöker variera och utveckla till nästa gång.
Efter maten har vi haft "filmtajm" med "Lösvikt" med Robert Gustafsson. Han är bara galen - barnen skriker av skratt emellanåt. Dessutom tappade Max sin lösa kindtand ikväll och det såg först ut som det aldrig skulle sluta blöda... Nu har han ställt en mugg med vatten i köket och lagt tanden däri, men jag har sagt att tandfén är på semester...förstår inte varför han skrattade så hånfullt åt mig...
Nu är alla trötta och barnen gick självmant och la sig för en stund sen. Ska lägga mig och läsa en stund. Läser just nu deckarna av Mari Ljungstedt, vilka utspelar sig på Gotland och är jättebra! Kan verkligen rekommendera dessa!
Imorgon är det lite röja/städa dag, samt kalas för Felix och under tiden har jag lovat att Max och jag ska cykla ner till Muséet.
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar